| Auteur |
|
Thread
|
|
|
Wietse
Super Battle Droid

Registered: Dec 2005
|
De nieuwe Pokémon discussie
Ondertussen zijn er al heel wat Pokémon vrijgegeven van de vijfde generatie. Hieronder vind je ze:
http://serebii.net/blackwhite/pokemon.shtml
Ik vind de meesten eigenlijk best wel leuk. Ik ben blij dat de games Black en White heten, terug naar de simpele kleuren zoals de eerste generatie (hoewel zwart en wit eigenlijk geen kleuren zijn). Het zou me wel niet verbazen mochten de officiële vertalingen Dark en Light gaan zijn ofzo.
Daarenboven vind ik het ook jammer dat men niet gewacht heeft om de games op de 3DS uit te brengen. Het doet de traditie van voor elke generatie handheld een nieuwe generatie Pokémon wel een beetje teniet.
Natuurlijk zou het ook kunnen dat, net zoals dat bij Gold en Silver was, ze gewoonweg speelbaar zijn op de DS, maar eigenlijk pas tot hun recht komen op de 3DS.
Gold en Silver waren immers ook voor Gameboy Color, maar speelbaar op de eerste Gameboy.
Discussiëer...
|
|
|
Meld deze post IP: Logged
|
|
15-06-2010 20:53 |
|
KillingRaptor
Moderator

Registered: Jul 2003
|
Ik vind persoonlijk dat de nieuwe er een stuk leuker uitzien dan het merendeel uit Diamond en Pearl. De starters vind ik iets minder, maar de andere zien er zeker niet verkeerd uit.
|
|
|
|
|
15-06-2010 21:22 |
|
Maarten Jalink
Crew | Moddereter

Registered: Aug 2002
|
15-06-2010 22:59 |
|
Wietse
Super Battle Droid

|
Ik heb gewoon het idee dat de geschiedenis zich aan het herhalen is.
Bij elke nieuwe generatie waren er wel haters, die uiteindelijk aan de nieuwe Pokémon gewend raakten en met veel plezier op de games speelden. Behalve bij de tweede generatie dan, daar keek iedereen enorm naar uit.
Het enige wat ik slecht vind aan de laatste twee generaties is de overkill aan legendarische Pokémon. Ik hoop dat met wat dit betreft hier wat gas zal terugnemen. Maar dan 20 legendarische Pokémon als er maar ongeveer 100 bijkomen is echt wel overdreven.
Maarja, we zullen zien. Ik kijk er in ieder geval naar uit.
Ook was ik aangenaam verrast toen ik las dat ruilen met de vierde generatie nog mogelijk is. Dit zal dan de eerste keer zijn dat een Pokémon in een spel dat twee generaties verder is terecht kan komen!
|
|
|
|
|
16-06-2010 07:32 |
|
KillingRaptor
Moderator

|
Vierde generatie is toch gewoon Diamond en Pearl? Dan is dat toch één generatie verder? 
En op zich kan je in Diamond en Pearl ook al Pokémon overzetten van FireRed en LeafGreen, en met HeartGold en SoulSilver erbij nu kan je sowieso aan iedere generatie dus.
|
|
|
|
|
16-06-2010 10:49 |
|
Wietse
Super Battle Droid

|
Ja maar Fire Red, Leaf Green, Ruby, Saphire en Emerald zijn allevijf generatie drie. En aangezien je eender welke Pokémon je daar hebt, je uiteindelijk in Black of White zult kunnen krijgen, kan je Pokémon twee generaties verder terecht komen (van drie naar vijf dus).
Van generatie één (Red, Blue, Yellow) kon je naar Gold en Silver gaan, maar niet verder dan dat. Ze konden dus maar één generatie verder gaan.
Snap je wat ik bedoel?
|
|
|
|
|
16-06-2010 12:39 |
|
KillingRaptor
Moderator

|
Ja ik snap 't. 
Oh well, alsnog lijken Black en White me interessanter dan Diamond en Pearl. Ook mooie updates tijdens de gevechten enzo.
|
|
|
|
|
16-06-2010 12:40 |
|
VoNk
Diehard GPN'er

Registered: Oct 2002
|
Ik, als grote Pokémon-fan, ga me niet meer wagen aan deze games.
Voor mij was het hoogtepunt van pokémon de tweede generatie Gold/Silver/Crystal, daarna ging het bergafwaards met de reeks (m.u.v. Fire Red/Leaf Green)
Ik zal een tweetal punten opnoemen waarvan ik vind dat ze hebben bijgedrage aan kwaliteits verlies:
- Grote hoeveelheid Pokémon, hierdoor gaat de identiteit per Pokémon drastisch omlaag en "heb je minder" met ze. Daarboven op gaat steeds lastiger worden ze allemaal te kennen waardoor ook het strategische-spelelement in de war komt. Waar je vroeger een Slobro in beeld zag en meteen wist wat z'n zwaktes waren moet je met zoveel Pokémon maar beetje gaan gokken.
- Een van de grootste fouten is Wi-Fi optie's geweest voor Pokémon. De voldoening die je kreeg als je eindelijk met iemand die speciale Pokémon kon ruilen die je nog zocht is volledig weg gegaan met het veelste makkelijk on-line ruilen. Daarbij is het vele gecheat nog een grotere doorn in het oog.
Klein minpuntje vind ik de steeds uitgebreidere animatie's...
Dit zullen maar weinig mensen met me eens zijn, de nieuwe gevechten vind ik echt verschrikkelijk eruit zien. Naar mijn mening zorgt het er alleen maar voor dat alles trager en slomer verloopt. Animatie's van gevechten uitzetten is ook meteen weer zo saai...
|
|
|
16-06-2010 15:29 |
|
RobinLDS
GPN Crewlid

|
Reshiram ziet er machtig uit:O Zekrom vind ik dan weer minder. Het is denk ik gewoon gewenning voordat ik de nieuwe pokemon leuk ga vinden
|
|
|
16-06-2010 16:30 |
|
Wietse
Super Battle Droid

|
VoNK, ik ben het met je oneens en wel om de volgende redenen.
Ik vind het leuk om, als ik een spel opnieuw speel, in mijn team Pokémon te gebruiken die ik nog nooit gebruikt heb. Meer Pokémon zorgt voor meer keuze, en dus steeds een nieuwe spelervaring.
En wat je zegt van rekening houden met zwaktes en wat gokken, dat verdwijnt vanzelf als je er even op speelt. Uiteindelijk ken je ze toch allemaal, zonder dat je er moeite voor moet doen.
Ik ben ook al een tijdje half competief bezig (EV trainen, IV breeden enzovoorts), en daar zorgt de grote verscheidenheid aan typecombinaties en dergelijke er echt wel voor dat er veel strategie voor nodig is, dat je echt moet gaan uitpluizen van wat je team nog nodig heeft enzo en hoe je je team kunt perfectioneren (ik heb het dan over de battle tower en online).
Vroeger was ik ook van mening dat het verzamelaspect een beetje verdwenen is omdat het allemaal veel makkelijker is, maar als je het anders bekijkt, dus dat het de bedoeling van het spel is om zo'n goed mogelijke Pokémon te trainen en te creëren, dan sta je daar plotseling wel heel anders tegenover. Er is niet zoiets als Pokémon-economie.
En Robin, bij mij is dat ook altijd. Uiteindelijk vind ik ze toch altijd wel weer heel leuk.
|
|
|
|
|
16-06-2010 17:14 |
|
VoNk
Diehard GPN'er

Registered: Oct 2002
|
Ik vind het leuk om, als ik een spel opnieuw speel, in mijn team Pokémon te gebruiken die ik nog nooit gebruikt heb. Meer Pokémon zorgt voor meer keuze, en dus steeds een nieuwe spelervaring.
Dat is ook wel zo ja, ik weet nog dat ik Pokémon spellen meerdere malen uitspeelde en steeds andere Pokémon in me team deed en het altijd weer als nieuw spel aanvoelde. Ik denk ook dat dit een vrij persoonlijke kwestie is aangezien de oude Pokémon gewoon vast geroest zitten in mijn systeem.
En wat je zegt van rekening houden met zwaktes en wat gokken, dat verdwijnt vanzelf als je er even op speelt. Uiteindelijk ken je ze toch allemaal, zonder dat je er moeite voor moet doen.
Ik blijf er toch bij dat het er wel heel veel zijn om allemaal uit je hoofd te weten en wat voor aanvallen ze kunnen...
Ik ben ook al een tijdje half competief bezig (EV trainen, IV breeden enzovoorts), en daar zorgt de grote verscheidenheid aan typecombinaties en dergelijke er echt wel voor dat er veel strategie voor nodig is, dat je echt moet gaan uitpluizen van wat je team nog nodig heeft enzo en hoe je je team kunt perfectioneren (ik heb het dan over de battle tower en online).
Op dat gebied is het mooi dat er meer mogelijkheden zijn, met name voor dubbel-gevechten ben ik altijd groot fan geweest van de strategische elementen. Maar is het nou ook niet dat je wel heel erg lang bezig bent met het uitpluizen van je perfecte team?
Vroeger was ik ook van mening dat het verzamelaspect een beetje verdwenen is omdat het allemaal veel makkelijker is, maar als je het anders bekijkt, dus dat het de bedoeling van het spel is om zo'n goed mogelijke Pokémon te trainen en te creëren, dan sta je daar plotseling wel heel anders tegenover. Er is niet zoiets als Pokémon
Heb je gelijk in, maar ik vermaakte me ook enorm met het verzamelen van de Pokémon en dat is nu (zeker met zoveel Pokémon) gewoon niet meer aantrekkelijk om aan te beginnen
Misschien moet ik het toch maar een kans geven...
|
|
|
16-06-2010 17:35 |
|
Wietse
Super Battle Droid

quote: Originally posted by VoNk
Misschien moet ik het toch maar een kans geven...
Je verliest er niets mee.
Het is misschien nog maar toekomstmuziek, maar zou het niet grappig zijn mocht er in de vijfde generatie een Ruby/Saphire remake komen . Het is nu ondertussen al twee keer gebeurd dat een Pokémon spel een remake krijgt twee generaties verder. Zou dit dan ook betekenen dat Fire Red en Leaf Green een remake krijgen? Eruption Red en Forest Green oid? Ik zou het niet eens erg vinden .
|
|
|
|
|
17-06-2010 19:00 |
|
KillingRaptor
Moderator

|
18-06-2010 10:12 |
|
SONY DIE-HARD
One with my guitar

Registered: Jul 2005
|
die mamepato is gewoone en fukin starly,
ey heeft iemand miss interesse om haunter tegen haunter te ruilen of kadabra tegen kadabra.
Kwil die 2 graag evolueren =(
|
|
|
21-06-2010 18:59 |
|
Wietse
Super Battle Droid

quote: Originally posted by SONY DIE-HARD
die mamepato is gewoone en fukin starly,
Hij lijkt er inderdaad wel op. Ik denk dat de evoluties wel compleet anders zullen zijn. Misschien maar één evolutie ofzo, zoals Hoothoot en Taillow.
|
|
|
|
|
21-06-2010 19:04 |
|
YamiHoshi
DSHack Administrator
Registered: Apr 2010
|
Normaal gesproken ben ik nooit op deze forum, maar dit lijkt me interressant genoeg om het toch te doen.
Ik kreeg vanochtend een mailtje van de Pokémon Daisuki Club het volgende: Black en White verschijnen 18 September 2010 in Japan.

Edit: The IMG tags werken niet.
|
|
|
|
|
27-06-2010 08:56 |
|
Wietse
Super Battle Droid

|
Leuk dat je dat hier even komt posten dan .
Ik ben echt benieuwd hoe de evoluties van de starters er zullen uit zien, en welke extra types ze zullen krijgen enzo .
Ik denk dat de water starter als extra type psychic of ijs zal krijgen, de vuur starter grond ofzo, en de gras starter zou zomaar eens gedeeltelijk vlieg type kunnen worden.
Natuurlijk kun je dat zo bijna niet zeggen, kijk naar Piplup, waarvan bijna iedereen dacht dat die ijs als tweede type zou krijgen.
|
|
|
|
|
27-06-2010 12:10 |
|
Wesley B

Registered: Mar 2004
|
Er komen drie tegen drie gevechten. #faal
|
|
|
28-06-2010 14:40 |
|
YamiHoshi
DSHack Administrator
Registered: Apr 2010
|
Meer nieuws!
Ik heb de nieuwe trailer gezien.
7 nieuwe Pokémon, die niemand op aarde kende.
Een zwarte mol, genaamd "Ononokusu", een gele schorpioen, genaamd "Doryuuzu", een geest, genaamd "Desukaan" een een spin, met de naam "Denchura".
Bewijs:

Edit:
Op de screenshot, gebruikt Doryuuzu de aanval "Drill Rainer".
Last edited by YamiHoshi on 28-06-2010 at 15:24
|
|
|
|
|
28-06-2010 15:13 |
|
Wietse
Super Battle Droid

|
En dan zijn er nog drie vrijgegeven waarvan de namen nog niet vrijgegeven zijn, en dan nog een mol die heel waarschijnlijk de preevo is van dat beest linksboven op bovenstaande afbeelding.
Wat die drie op drie gevechten betreft, ik ben benieuwd wat dit zal geven. Ik ga nog niet op voorhand zeggen of ik dit nu goed vind of slecht.
|
|
|
|
|
29-06-2010 13:19 |
|
|